خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/22 - 22:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس اندونزی با  رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - اندونزی

عبدالخریس المشهری رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس اندونزی با محمود صادقی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - اندونزی دیدار گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عبدالخریس المشهری رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس اندونزی امروز (سه­ شنبه، 22 مردادماه) با محمود صادقی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - اندونزی دیدار و گفت و گو کرد.



صادقی در ابتدای این دیدار تشکیل گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور را فرصتی برای توسعه و گسترش مراودات دوستانه فیمابین دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در راستای ارتقاء سطح مناسبات با کشور اندونزی در عرصه­ های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و صنعتی استقبال و حمایت می ­کند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – اندونزی با انتقاد از  سیاست ­های نامتعارف و عهدشکن دولت آمریکا و اعمال تحریم­ های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران تجارب بسیاری در برابر اینگونه تحرکات آمریکا دارد و معمولاً این تهدیدات را به فرصت­ های پیشرفت تبدیل کرده ­ایم. وی در همین بخش افزود: سیاست­ های دولت و پارلمان اندونزی علیرغم تحریم­ های آمریکا می ­تواند به توسعه مناسبات اقتصادی فیمابین منجر گردد.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان بر اجرایی شدن تفاهم­نامه ­های امضاء شده میان بانک­ های مرکزی ایران و اندونزی، توسعه همکاری­ های بانکی و تشکیل سیزدهمین جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تأکید کرد.



در ادامه این دیدار عبدالخریس المشهری رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس اندونزی بر تقویت و تحکیم ارتباطات دو کشور تأکید کرد و گفت: مجالس اندونزی و ایران نقش مهمی در توسعه و گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی و نظامی دارند و باید با دقت و حساسیت برنامه ­ها و همکاری­ های مشترک فیمابین را پیگیری کنند.



رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس اندونزی بر تعمیق دیپلماسی پارلمانی و آشنایی هرچه بیشتر مردم اندونزی و ایران از توانمندی ­های اقتصادی یکدیگر، فعال کردن بخش­ های خصوصی، تبادل تجارب در بخش انرژی و جایگزینی سوخت­ های تجدیدپذیر به جای  سوخت ­های فسیلی تأکید کرد./



پایان پیام 

  • کد خبر : 286475
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار